never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg den 7 december 2008

Av ellen - 7 december 2008 12:06

Här kommer för en gångs skull....

BILDER!

  Här är min coola ren!


  Min glasgran


Min juliga fönsterbräda


  Mina fiiina julkulor!


  Ljusstagen (mest häftig bild...)


  Tivolit i Köpenhamn. Entrén.

  Och den lille Havefrun.

Kolla inlägget under för att fatta...

Och ta inte bilderna!

ellen

Av ellen - 7 december 2008 09:35

I fredags- jag skrev! Tryckte på nåt, inlägget försvann, jag blev sur, och ville inte skriva ett nytt.

Igår. Jag hann inte! För jag var iKöpenhamn hela dagen! Det var jättekul! Vi åkte tåg dit, 07.04 På en lördagsmorgon! Men det gick bra. Jag var ganska pigg faktiskt... Och så åkte vi. Det gick bra. Vi kom fram till Köpenhamn. Och gick. Bl. a gick vi över ett jättestort övergångsstäle, där det räknade ner hur många sekunder man hade på sig att komma över. Och sen gick vi runt i Köpenhamn. Vid 10.30 gick vi för bi Tivolt, och då hade det inte öppnat än... Och vi gick i lite affärer. Vi kollade på Operan (det såg INTE ut som en opera), vi var turister vi Den lille Havefru. Jag tyckte att hon var lite deprimerande... Och så åt vi frukost (frukost är lunch i Danmark) på ett mysigt ställe. Och sen gick vi lite mer i affärer. Vet ni hur många roliga butiker, med smågrejer, och glasgrejer det finns där? Hur många som helst, och jag som gillar sånt, tyckte ju såklart om det.Så kul! Jag köpte en glittrig ren, på en sån affär, och i en annan köpte jag en glasgran, med pynt. En kanske 12 cm hög glasgran, med 12 pyntgrejer, för 48 dkk! Den butiken var jättecool, det var typ bara en massa glasgrejer.HIHI Och sen. Fika. Eller snarar... brunch? Mamma hade varit på ett ställe som heter Tant T. Och där gick vi. Man fick välja te, och så valde vi nån fikabricka (???). Och så satte vi oss i den mysiga lokalen, fick vårt te, och vårt fika. Och vilket fika! En macka, med marmelad, eller lemon curd (ljuvlig), och småkakor, och 3 olika tårtbitar, en apelsinkaka, en äpplekaka med massa nötter, och en supergod jordgubbscheesecake. GOTT! Men jag orkade inte apesinkakan, så den tog jag med mig på tåget ;)

Och när vi gick mot Tant T, så gick vi förbit Tivolit igen. Då var det KÖ! En superlång kö, åt flera håll... Tur att vi inte skulle dit...

Och hemresan hem... Haha. Våran vagn, nummer 11 fanns inte. För dom var felmärkda. Men vi satte oss bara ner på ett ställe, och den vagnen vi satte oss i, skulle kopplas bort på en station. Så vi fick bya igen, och då  hade de bytt vagnnummer, så v fick våra platser. Och då fick hela tåget reda på att toaletterna inte funkade. Och inte gick och fixa. Så, på en station, fick dom som behövde gå på toa, gå av tåget, hitta en toa, medan tåget stod och väntade på dem. Det var kul. Och hela tågresan hem, hittade folk på historier, om vad som kund hända... Det var kul...

Idag vet jag inte vad jag ska göra... Något kul blir det väl. Nu ska jag ialafall skriva på min önskelista. JUL!

Hihih 

Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards