never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under december 2010

Av ellen - 30 december 2010 17:38

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Det gör man väl alltid. Jag har aldrig tidigare ätit en hel Aladdin själv, typ.
2. Höll du några av dina nyårslöften? I don't do nyårslöften så jag hade inga att uppnå. Kanske ska införa det?
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nää. Kanske tur då de flesta av mina vänner är i tonåren..
4. Dog någon som stod dig nära? Nope, inte i år
5. Vilka länder besökte du? Jag bussade i Italien. Jag gillar Italien
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? Längre sommar, fler resor utomlands, en lång klänning..
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 5/6-10. Green Daykonserten med fadern och kusinen min. De två och ½timmarna var helt otroliga.
8. Vad var din största framgång? Mina betyg. Som jag kämpade, men ack vad bra det blev.
9. Största misstaget? Ska jag säga att jag inte tror på misstag kanske? Jag ångrar att jag inte läst lika sjukt mycket böcker som jag gjort tidigare.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, inte allvarligt. Feber och förkylning, sådana saker.
11. Bästa köpet? Mina klänningar(tjöt om dem, men jag är kär i dem). Min Lars Winnerbäck-poster som ska upp på väggen.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, helt klart. Endel på ringar och en liten summa på böcker. Men kläder.
13. Gjorde någon dig riktigt glad? Alltid!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Oskar Linnros kommer jag alltid tänka på när jag hör sommaren -10. Robyns Body Talk-skivor, akustiska Hang with me är nog en av mina mest lyssnade låtar. Säkert!, Britta Persson. Alltid mycket Lars Winnerbäck, en gnutta Kent... Jag har också snöat in på Lady Gaga, Muse. Mycket Green Day har det också blivit. Mycket musik överhuvudtaget. A lot.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Svårt att säga, ledsnare kanske. Mer stressad och irriterad än tidigare iallafall.
16. Vad önskar du att du hade gjort mer? Läst. Brutit ihop av skratt. Solat(lite brun hade varit trevligt att vara) och badat. Skrivit.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Inget tror jag. Pluggat, men det var liksom nödvändigt, så..
18. Hur tillbringade du julen? Lugnt och stilla med familjen och släkt. Det var myys!
19. Blev du kär i år? Nej. Bara i böcker och musik.
20. Favoritprogram på TV? Det finns så många! Chuck, NCIS och Vampire Diaries är några.
21. Bästa boken du läste i år? Det kan jag knappt säga det heller. Himlen börjar här var en helt otrolig bok så den kan ha varit numero uno.
22. Största musikaliska upptäckten? Robyn. Gillade henne inte alls innan iår, men nu.. Love her.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag fick äntligen min första mobil!
25. Något du önskade dig men inte fick? Småsaker.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Vanlig skoldag, sen hem och firade med min familj.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer.. människor.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Den har utvecklats tycker jag. Sen vad det är för någon stil har jag ingen aning om. Många klänningar!
29. Vad fick dig att må bra? Ett bra betyg på prov, tid att läsa böcker, mina kompisar.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Vill säga Johnny Depp(men det är lite pinsamt) så kanske... Bill Skarsgård.
31. Vem saknade du? Mimmi, Victoria..
32. De bästa nya människorna du träffade? Alla i min nya kör, som jag har haft jättekul med!

Av ellen - 28 december 2010 20:12

Sitter och laddar in sex nya Lars Winnerbäck-skivor i min nya minipluttlilla iPod. Något man kan göra en tisdagkväll. Men det gör att hela datorn blir ungefär sjuhundraårriofyratusen gånger långsammare. Vad gör man inte för att få in 68 Lasselåtar i sin kompis. Det känns faktiskt ganska trevligt.

Imorgon ska jag och amiga Clara umgås med varandra, och det ska också bli himlans trevligt.

Trevligt var ordet för idag.

Av ellen - 27 december 2010 20:11

Jag har hittat the shoe of my life, alldeles underbara saker. Jag stod där och tänkte "Gosh, de skulle vara jättefina till alla mina klänningar. Gosh, de skulle vara jättecoola till mina jeans. Gosh, vad häftigt att ha de till skjorts." I mitt huvud hade jag redan betalat vad de kostade, de var mina.

Då säger tjejen i kassan: "Detta är den största storleken vi har" och pekar på 39:orna. Jag har inte skostorlek 39.

Mitt hjärta är brustet.

Av ellen - 26 december 2010 18:53

Åh, om ni var jag skulle ni vara så glada över att ni inte behöver gå till skolan imorgon. För det behöver jag inte. Score! Jag funderar på att bli stadsminister bara för att göra jullovet ännu längre.

Så för att fira denna triumf ska jag snart byta till myskläder, koka te, lägga mig under täcket och se en film. Score!

Av ellen - 25 december 2010 21:50

Har kommit hem från bion efter att ha sett Svinalängorna med mormor, mamma och syster. Inte trevlig. Otrevlig. Jag brukar ju gillar sorgliga filmer, men eftersom man vet att det är så som det var för henne för barn ute i landet så var det sorgsenhet med bitterhet blandat. Inte bra. Inte kul alls. Hemskt.

Och juldagen- hur kul är den egentligen? Dagen efter. 364 dagar kvar tills det är julafton igen. Men det är också då man får pilla på sina julklappar...

Juldagen ska väl få finnas den också.

tjoflöjt!

Av ellen - 24 december 2010 10:20

(fast jag har både snö och jul. men det är bästa jullåten)
Tänker vara så oorginell och säga GOD JUL!

Av ellen - 23 december 2010 19:32

Snökaos tycker jag låter mysigt. Men jag gissar att jag ska hålla tyst eftersom jag inte befinner mig i det. Men snö har jag så JYHA- vit jul!

Jag har precis lagt julklappar under vår pyntade gran så nu behöver tomten inte komma och anstränga sig. Det är en fin hög.

Jag har också fått hit min mormor och morfar och imorgon kommer kusiner med föräldrar. Släkt och familj på jul-idyliskt eller hur? Det blir så fint så. Och jag har köpt en ny klänning som jag känner mig jag vet inte vad i, men himla söt allafall. Eller gammaldags. Underbart tycker jag. Ny klänning är underbart. Jul är underbar. Så, dan före dopparedanpeppeN. Jag och mormor ska se Holiday.

Av ellen - 22 december 2010 21:21

Idag fick jag det jag väntatlängtat efter så länge.

Och när jag stod där, efter att ha fått det av min metor med en stor kram, och öppnade mina betyg så blev jag faktiskt glad. Kändes nästan som allt det skittråkiga och nervprövande och idiotiska pluggande jag gjort i några månader var värt det jobbiga. Men jag är inte säker, fortfarande. Några bokstäver på ett papper bara, egentligen.

Äsch, det kändes gött, det gjorde det. Riktigt gött.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards