never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under juni 2008

Av ellen - 25 juni 2008 10:41

Hej igen!

Idag har jag ont i huvudet (precis som igår) så det får väl bli en Alvedon snart. Idag ska vi spela på stora banan på golfen, och det brukar inte gå sååå bra... Hoppas min svit spräcks idag, så jag får iallafall över 10 p. *håller tummarna*

Den här låten är lite kulig tycker jag... HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAH

Av ellen - 24 juni 2008 11:37

Hej igen!

Nu är jag inne på min andra och en halva sommarlovsvecka, och det är sååååå skönt! Jag och syrran går golfkurs, till på torsdag och sen ska jag ta det typ lungt i en/2 veckor. HAHA!    NI bara MÅSTE klicka HÄR och lyssna på den väldigt braiga låten. Han kan ju egentligen inte sjunga men jag tycker att den e bra ändå! Så klicka! 


Hejdå! Nu ska jag käka korv! 

Av ellen - 18 juni 2008 19:55

Banankaka:

100 g smör eller margarin

3 dl socker

2 ägg

5dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 tsk bikarbonar

1 tsk ingefära

2 tsk kanel

3 bananer, ca 400 g

½ dl kallt kaffe

Smörj och bröa en form

Rör smöret och sockret poröst. Tillsätt ett ägg i taget.

Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonatm ingeföra och kanel i en enskild bunke. Tillsätt blandningen i smeten.

Mosa bananerna, tillsätt dem och kaffet.

Grädda kakan i nedre delen av ungnen, på 175  grader, i ca 1 timme.

Ät och njuuuuuut!


OBS OBS- läs inlägget under detta! VIKTIGT!

Av ellen - 18 juni 2008 19:37

Hejhej!

Nu har jag gått golf i 2 dagar. Det var som en kurs, fast jag lärde mig inget, vi gick mest på banan. Det var ju iofs kul. Jag gick för första gången från grön/vit markering, och fick 11 poäng. Jag själv tycker att det var bra för att vara första gången


Vet ni vilka jag tycker borde förbjudas på denna planet jorden? Mygg och knott! Jag har blivit biten överallt! Hela mitt face är prickigt. Och det är faktiskt inget att skratta åt, för det kliar! Och inte bara i ansiktet. På benen, magen och armarna oxå. Blä!


Tycker ni att min bakgrund är fin? Ganska somrig om jag får säga det själv!


Vet ni vad jag precis har gjort? Vavava? Jo, jag har............ bakat en banankaka!!!!! Oh, det är så gott! Mormors och mammas brukar vara det iallafall, så jag hoppas att min oxå är det...


Ska ni kolla på rysryssaren ikväll? Gör det, och sitt och heja hemma i TV sofforna. Svenska landslaget behöver allt vårt stöd! GO SVERIGE! GO SVERIGE!GO SVERIGE!GO SVERIGE! GO SVERIGE! GO SVERIGE!


Ha det superskönt! KRAM

E

Av ellen - 15 juni 2008 09:18

Hallao och gomorron!

Denna regniga sommarlovsdag. Är det bra med er? Hoppas det...Jag får skriva mer någon annan gång...

Den här låten är bra, (har jag lagt upp den innan?) men det finns ingen bra/rolig video till den, så ni får kolla på lite bilder..

KRAM

E

HEJ

Av ellen - 12 juni 2008 19:17

Heya!

Nu är jag hos mormor och morfar. Tågresan hit gick ganska bra, fast ena tåget blev fördsenat med 25 min...

Nu håller jag på att skriva recentioner till miljöböckerna jag fick av KP. Det går ganska bra...

Här är en av dem... och den tycker jag att ni kan läsa!

KRAM
E

Av ellen - 11 juni 2008 14:17

Jag glömde säga en sak:


Njut av sommaren!

Bada, sola, ät glass, få myggbett och skrapsår. Gå på fester i finkläder, och bada ännu lite till, va med kompisar, släkt och familj, och ha det bäst!


    SKÖN SOMMAR PÅ ER, tills vi hörs igen

 

Av ellen - 11 juni 2008 12:54

Hejhej alla kära bloggläsare! Nu ska jag skriva, för en gångs skull...

Nu har jag bland det skönaste som finns!

SOMMARLOOOOOV!!!!

Ojojojoj, va mysigt! Nu ska jag packa, städa och imorgon åker jag till min mormor och morfar. Det kallar jag sommarlov! Här blåser det nåt så in i norden.

Och det var så gulligt. Jag ska byta skola till hösten, så alla som slutar där jag går nu, dom får en ros av 6-åringarna, och så ska man gå ut ur kyrkan med dem. Och jag fick en jättegullig kille som, jag tror, hette Sackrias. Han var jätteliten. 


Och jag vill skriva en liten hälsning till Mimmi. Det där inlägget, på din blogg... du kan inte fatta hur glad jag blev över det. Du är sååå gullig. PUSS PÅ DIG! 

och KRAM till alla er andra!  

Min skolavslutningsklänning Här är mina kläder som jag hade på mig idag. Som sagt, det blåste MYCKET!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards