never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under augusti 2009

Av ellen - 31 augusti 2009 20:10

nu har jag inte skrivit på ett tag. jag hoppas att ni förlåter mig.

I helgen har jag varit i Gamla Huset. Och i lördags var jag och mamma, pappa och Simon (som btw hade fått matförgiftning hans första skolvecka:P)på FInnkampen. Det var jättekul! 

Idag har jag haft en bra dag! Måndagar är nog min bästa dag på hela veckan. bra lektioner, och idag började dessutom kören igen!:) Då blir man glad!

nu ska jag gå och göra läxa. Tycker ni att jag ska börja med engelska, musik, SO, eller franska?

salong!

imorgon ska det vara 25 grader!

Av ellen - 26 augusti 2009 18:17

hejhejhej.

Jag har presis ätit waffles. Det är gooott! Annars har min dag vart bra. Jag har haft KULDAG nr.2 Då var vi olika personer från olika klasser tillsammans. Det var kul också. 

Nu ska jag göra lite SO, och sen ska jag försöka få till en huvudperson till min serie som jag ska göra i bilden. Förslag? Jag hade tänkt göra en töntig superhjälte, men fick likson inte till den där "töntiga" looken. Jag får hitte på något.

harehare!

Av ellen - 25 augusti 2009 18:28

Hej!

Idag har jag haft KULDAG. Eller KLASSDAG om man föredrar det. Då gjorde vi tävlingar och lite sånt mot andra sjuor. Det var kul! Imorgon är det SKOLDAG. Då ska klasserna blandas. Det blir nog också kul:)

Och min... vad ska jag kalla honom... idol? Det känns fel.Jag skriver bara; Lars Winnerbäck har släppt en ny singel. Jag gillar honom, så det uppskattas. Den heter Jag får liksom ingen ordning. Den är braaa. Så den går på over and over again på Spotify. Introt känns så INTE honom. Men duh, är jag rädd för förändringar?

salong!

Av ellen - 23 augusti 2009 15:21

Shoooo!

Helgen är snart slut.Och to be honest så har jag inte gjort så muchet. Jag fick feber i fredags, så jag har vilat. Och så har jag gjort lite händigarbete. Jag och pappa har satt ihop två IKEA-byråer. Det var kuuuul! Jag fnderar på om man kan ha det som sommarjobb nån gång...

Och just nu så städar jag min bokhylla. Jag hade som mål att få in mina nya/nyskaffade böcker. Jag lyckades och har faktiskt lite plats över. Födelsedag snart :)

shooooooooodå!

Av ellen - 19 augusti 2009 18:35

Det har varit helt okej att börja skolan. Du vet. Lite segt på morgonen, lite konstigt att faktiskt äta lunch varje dag och lite wierd att se skolans korridorer igen. Sämre schema dock. Och jag lyckades sno åt mig helt nya franskaböcker. HAHAHAHAAAAAA! Inget kladd här inte. Jag är så stolt. Och min SO-bok använder jag nog bara för andra gången, och personen före mig kladdade inte.

Katchiiing! 

ha det!

Av ellen - 17 augusti 2009 19:23

Jag eeeh bääst!

Jag har klarat av första skoldagen efter 9 veckors sommarlov, med bara en gnutta huvudvärk. Det kändes faktiskt ganska okej. Det blir nog bra att komma igång igen.Det var inte några större förändringar. Två nya lärare, och en ny kille i klassen. Som det brukar vara efter sommarlovet. Den nya killen hette Tellus. Det har jag aldrig hört förut. Jag hann börja på ett bokmärke i slöjden. Vem har sagt att den första veckan bara är slö?

hur har ni haft det idag?

kram!

inlägg under rubriken Skolan igen...

Av ellen - 12 augusti 2009 19:35

shabashabadoo!

Idag är den sista onsdagen på mitt sommarlov. Det kräver Miss Marple. Innan har jag varit på stan lite. Bakat bullar. Läst. 

Och nu är Victoria tillbaka!!! Från da land Kroatien. Så nu blr detattläsa igen:)

kramkram!

Av ellen - 11 augusti 2009 20:56

Hejhejhej.

Igår fick jag en ny kalender. Det är en flamingo på. För alla vuxna börjar det nyyya året vid årsskiftet, men för oss söta skolungdomar är det i augusti. På måndag börjar skolan ige. Det känns jättekonstigt! 9 veckor sommarlov, och helt plötsligt ska man tillbaka till den där tegelbyggnaden. Jaja. Det blir säkert bra. Och nu är det mindre än en månad kvar till jag fyller år! 090909 gäller det! Fast först några veckor i skolan.

Så vad har jag gjort den här veckan? Inte mycket. Läst, tittat på tv. Scrappat och gått ut och gått lite. Det har regnat. Och varit soligt. Men varmt hela tiden.

Nu är det Stolthet och Fördom på tv. SEEE!

hejdå!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards