never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under maj 2008

Av ellen - 30 maj 2008 14:03

Nu är det helg igen! Och ikväll blir det en till film... Ocean´s twelve. hiiii. Och imorrn är det konsert, och på söndag. dådådådå, då ska jag på klassresa med min klass. Hihi kuligt!! Men nu ska jag snart gå och städa. Men först en väderleksrapport:

Här i staden som jag bor i är det sol, 27° i skuggan och inte ett moln på himlen.

"Inte ett moln. Så långt ögat kan nå. Inte en droppe regn, på flera dar. Med en glass i min mun, och i sandaler av plast. Går jag i solen och tänker på dig" Lite Thomas Ledin bara så där. Hah

Jag måste ge lite mer miljöfakta om bilar:

Visste du att...

...en liter bensin bildar mer än 1000 liter koldioxid när den förbränns

...varje år släpper en vanlig bil ut ett osynligt moln ov koldioxid som är lika stor som en luftballong

...om man kör 10km/h för fort på en 90-väg vinner man bara 4 sekunder på en kilometer

...en bilmotor använder mer bensin för att göra buller, värme och avgaser än för att flytta själva bilen

... faktan kommer från boken Cykla, panta och rädda en isbjörn av Jörn Spolander.

Kramiskramis

E







Av ellen - 29 maj 2008 20:27

Hej!

Nu kommer jag att trackasera er med en massa miljötips. jag ska vara med i KP och läsa böcker om miljön. Så idag fick jag 3 böcker med en himla massa tips: Rädda Planeten! 101 tips på hur du kan rädda världen #2 Stäng av! Visste du att en TV i standby-läge kan dra upp till 85% av den el som går när du faktiskt kollar på TV. Tänk på det!

 Hörs!

Ellen! 


Av ellen - 24 maj 2008 15:09

Helg! Lördag!

Ska ni kolla på Eurovision Song Contest ikväll? Jag vet inte om jag ska det. Det snackas om film... Igår såg jag Oceans Eleven. Den var bra, något att rekomendera! På fredag ska jag kolla på andra filmen.

har jag sagt att jag gillar Maia Hirasawa? 

Hörs!

Av ellen - 21 maj 2008 19:26

Haha!

Jag säger bara en sak. Nässpray. I LOVE nässpray. Det är en väldigt bra grej när man är förkyld!

Idag har jag haft slöjd, och jag håller fortfarande på men min sjal. Jag har även haft Engelska diagnos. Det var ganska lätt och gick nog därför ganska bra... Tror jag :D         Till imorgon har jag historieläxa, om han... vad hette han nu då... eeeh.. åååh kom på TÄNKTÄNKTÄNK. Ja just det. Kung Gustav Vasa. Nee, jag bara skämtade ju. Det är ju klart att man kommer ihåg hans namn! Jaaaa! Eftersom historia är mitt favoritämne.... nja, där ljög jag lite... historia är inte så kul, fast jag är ganska bra på det... :D Heh. Och ikväll ska jag och syrran rota i en dammig dammsugarpåse. Vi letar efter en "plopp" till våran dator (OKOKOKOKOK mammas dator, som hon så snällt lånat ut till oss)som ska sitta på datasladden. Den är borta, och vi får inte datorn (mm jag glömde att skriva det, men ja, datorn får vi inte använda) innan den är hittad. Hihi.  Och Till Mimmi i Sthlm, jag kan inte så mycket om photoshop jag heller, fråga Hedvig...

 Ha det jättebra!!!

Kram E 

Av ellen - 14 maj 2008 21:11

Prrrrrrrrrr.

Okejokejokej. jag ska bli BÄTTRE! NU!

Idga har jag gått i skolan. Som vanligt... Men jag har även tävlat!!! Fast det gick inge bra alls. Jag har nog sträkt mitt lår. Jag hoppade bara 3. 63 i längd... Prrrrrrrrrru.

Men igår. Gissa vad jag gjorde då? Då var jag på skolan jag ska byta till efter sommarlovet. Fatta! Jag ska börja på högstadiet! Scary... Bli yngst. Idag är det exakt 4 veckor tills jag får sommarlov. Inklusive helger och eventuella ledigheter... :D Då blir det ett långt och härligt sommarlov! Vet ni vad jag har för läxa till imorrn? Jo engelska: Little Red Riding Hood, som betyder... just det, Rödluvan!


En animerad! 

 2 min senare

Jaaaa! Sverige gjorde mål!!! Dom är vidare till semifinalen ju!!! Coolish!


Skriver snart igen!

KRAM 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards