never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under augusti 2010

Av ellen - 31 augusti 2010 18:23

Detta är en underbar dag. Det är en underbar tisdagkväll. Om ett tag. För klockan 21.00 börjar The Mentalist- detta underbart fina program. Jag älskar det. Och jag tror att det kan göra en ganska så skittråkig tisdag lite bättre. Många framtida skittisdagar.

Annars sitter jag och bläddrar i Monki-tidningen som idag kom hem i min brevlåda efter beställning. Åh så mycket fint det finns. Jag kommer ruinera mig i den affären...

:)

Skrivit · Tv
Av ellen - 29 augusti 2010 19:46

Jag älskar att vara på Ikea. Inte för att det är mycket trevliga saker- typ förvaringslådor, Knubbig-lampor och 21 kvm stora lägenheter. Nej, för att man går där mellan stolar och köksbord och överallt går det par. Par hand i hand. Par som ger varandra en kram. Par med en gravid kvinna, par med en barnvagn eller ett barn i handen. Par som tittar på barnstolar och nytt kök. Par som diskuterar om huruvida vitt eller trä skulle passa bäst i deras lägenhet. Par som säger till sitt barn: "Du kan få den krokodilen om du lovar att äta några köttbullar sen också?!". Det är så... fint. Så mysigt. Jag älskar vara på Ikea.


Ja, nu är mormor 70. Jag tror faktiskt att hon gillar det. Hennes bror var där- han är typ min nya idol. Störtskön gubbe, med historier och visdomsord, typ. Sjukligt trevligt, det!

Av ellen - 28 augusti 2010 14:00

Böcker. Vad skulle jag göra utan dem? Jag lever genom böcker. Men jag tänkte- igår då, eftersom jag skriver detta igår- att jag ska ge er några boktips. Bara några. För att jag gillar att göra det.

Gråtböcker(för att jag älskar dem):

Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn?- Bjorn Sortland

Anna, min älskade- Magnus Utvik

Livets aviga och räta-Kate Jacobs

Om du gillar Twilight:

Fallen Ängel-Becca Fitzpatrick

En bokserie?:

Persikosommar(tre böcker)-Jodi Lynn Anderson

Saknad(fem böcker)-Jenny Caroll(eller Meg Cabot)

Bara bäst, helt enkelt:

Harry Potter(sju böcker)- J.K Rowling

Vem vill bli miljardär?- Vikas Swarup


Enjoy you're reading!:D

Av ellen - 27 augusti 2010 15:13

Idag har jag haft engelska- lovley! Även fast vi inte gjorde så mycket, så hade vi det iallafall. Jag fick prata engelska igen! Men, det suger att jag har lika mycket engelskatimmar som jag hade i sexan och sjuan...

Nu drar jag snart iväg till la falurödfärgadehus på landet, för att imorgon fira min mormor, som faktiskt fyller sjuttio. Jag tycker det är helskumt-hon är typisk 60+are tycker jag, menmen... Så, imorgon är det parteey, och jag ska ha på mig svart spetsklänning, och jag hoppas på fint väder. Inte som i morse-det var nio grader ute... Jag hade vantar, den tjugosjunde augusti. Sjuksjuk sanning.

Men inte ska ni svälta för det. Imorgon kommer boktips. Älska förinställda inlägg, right!?

Av ellen - 26 augusti 2010 20:01

Jag har så djävulskt ont i mina ben, och konstigt nog känns det inte som träningsvärk(jag har sprungit idag, ser ni), utan som växtvärk. Och då kan jag tycka att det är lite dumt eftersom jag är mycket nöjd och glad med mina en meter och åttiofyra centimeter- det behöver inte bli längre...

Idag efter middagen som jag och min syster gjorde, gjorde jag ett test för att se vilket parti jag "tillhörde". Vilket som tycker mest som jag gör. Och ja, om jag varit vuxen hade jag inte sagt vad jag blivit, usch nej- det hade varti strikt och absolut förbjudet. Men eftersom jag fortfarande är en söt, liten tonåring utan rösträtt så berättar jag. Jag blev Folkpartist. Med ett litet stänk Kristdemokrati, faktiskt. Och njä, det känns inte så dumt. Vi läser politik i skolan just nu- ja, jag tror det har något med att vi har ett val den nittonde september!?- och jag har absolut känt att Alliansen är något jag gillar. Så... Go Fp!

Oj, vilka vuxenpoäng jag borde få för denna text jag skrev denna torsdagskväll. Helt otroligt.

Av ellen - 25 augusti 2010 18:02

Åhåhåh. Lund var mycket trevligt, mycket mysigt. Vi fick se en awesome lasershow.. Det är en 'you've had to been there to really like and understand it', så jag lämnar det. Coolt var det, det kan jag säga er. På bussen hem återupptäckte jag My Chemical Romance- de har funnits i min iPod, men jag har inte lyssnat på ett bra tag. Idag gjorde jag det, lyssnade alltså. De är riktigt bra. Fortfarande.

Men.. efter att ha varit uppe sen halv sju är jag litelite slö, så jag tror jag sätter på en film. Eller läser en bok. Målar om mina naglar. You know, mystidsfördriv en mycket blåsig onsdagkväll i slutet av augusti.

Av ellen - 24 augusti 2010 19:59


Åh fy fasen. I morse skulle Martina, Kodjo och Hanna gör frukosttv i Morgonpasset. Åh, jag dör. Jag dör. I'm dead.



Klicka Här för Hannas(jag har inga ord...) och för Martinas!

Jag älskar Morgonpasset.


Imorgon drar årskursen iväg till Lund för en dag i Naturvetenskapens tecken. So much fun!

.
Av ellen - 23 augusti 2010 20:39

Även fast jag såg detta efter min första dag i åttan, så var det väldigt fint tyckte jag. Systern är gullig när hon vill:) 


.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards