never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under mars 2010

Av ellen - 30 mars 2010 15:28

Inuti mitt huvud har jag en lista på saker jag måste göra innan imorgon, en lång lista. Det stog att göra påskgodis. Jag har gjort godis, de misslyckades. En av de stora motgångarna i mitt liv. Fasen. Men nästa punkt är att träna.

BAJBAJ!

Av ellen - 29 mars 2010 19:02

Ja, när man inte vet vad man ska skriva på sin blogg kan man lika gärna låta bli.


Okej. Random facts:

- Road Salt med Pain of Salvation är bra.

- Det är inte jätteintressant med den första människan.

- Jag älskar mina hörlurar.

- Jag har precis ätit en väldigt god kladdkaka.

- Att sälja kakor på torg är överskattat.

- Att skriva kamratresponser är inte så jobbigt som det känns.

- Böcker är det bästa som finns.

- Påsk är bra. Det är lördag i en vecka, typ.

- Att chatta med vänner om ingenting och allting är lovley.

-Att träffa personer man inte sett på ett tag är mysigt.

- Det skulle kunna vara lite varmare.

- Mejl och brev är fiiiint att få.

- Guldfiskar är coola.

- Att skratta i en timme med körvänner är skitkul.

- Nu ska Ellen snart se Svenska Hollywoodfruar.


Am             F               G 
This time I’ll try not to get hurt

Am F G
This time I’ll stay untouched, with pain and durt

Am F G
This time I’ll stick to what I’ve learned

Am F G
This time I´ll fly so low I won’t get burned


C G Dm
Maybe it’s not enough

C G Dm F
Maybe this time it’s just too much

C G Dm
Maybe I’m not that tough

C G Dm F G
Maybe this time the road is just too rough

F G Am F G (x2)
Walk down, so I sit down, mmh…


Am F G
I’ve walked this road so many years

Am F G
I’ve worn down all my boots, I’ve cried all tears

Am F G
So many crossroads left behind

Am F G
So many choices burned into my mind


C G Dm
Maybe it’s not enough

C G Dm F
Maybe this time it’s just too much

C G Dm
Maybe I’m not that tough

C G Dm F G
Maybe this time the road is just too rough

Dm F G
To take me home


Dm F G
To take me home

Dm F G
To take me home

Dm F G
To take me home


But I walk on
Av ellen - 29 mars 2010 16:00

”Utan läppstift känner jag mig exposed, rädd och nervös.”

- Maria Montazami, svensk Hollywoodfru

yo!

Av ellen - 28 mars 2010 13:20

  Med taskig bildkvalitet och paintbehandlad bild, så vill jag berätta att det är otroligt svårt att vara coolare än detta, med ett par röda stora hörlurar på ens hjässa. Green Day spelas, och det är inte helt fel heller. Sen är det faktum att min iPod faktiskt är rosa, och rosa och röd tillsammans inte är den ultimata kombinationen, inte så viktig. Det är coolt!

(skriv gärna om ni vill skryta med något.  Det känns fel att vara såhär. Lite.)

Peace mates!

Av ellen - 25 mars 2010 17:44

Idag gick jag till stan efter skolan (då jag sett Flickan). Jag strosade nerför Storgatan och gick och kände mig glad. Det var sommar! Harregud, t-shirt hade inte varit för kallt, jacka var däremot för varmt. Jag ville äta glass (fast det fanns inte kulglass någonstans, så jag lät bli...)!

Here comes the sun, dumdumdumdum.

Av ellen - 24 mars 2010 19:20


Födelsedag:  9 september
Hemstad:
Skellefteå
Ögonfärg: Blå/grå
Hårfärg: Mörkblond
Längd: 180.5
Högerhänt/Vänsterhänt: Högerhänt
Stjärntecken: Jungfru
Skostorlek: 40/41
Är dina föräldrar skilda: Najje
Skor idag: Svarta Nike
Det första du tänker på när du vaknar: Vaaaarmt


FRAMTID:
Namn på barn: Sixten och något engelskt :)
Vad vill du bli när du blir gammal: Pigg och glad
Drömjobbet: Well....


FAVORIT:
Mat: Kyckling med pasta, balsamvinäger, ost och ruccola
Sport: Friidrott, hockey...
Djur: Cat or dog
Glass: Polka
Nummer: 3 (three, is a magic number)
Tuggummi: v6Junior
Helgdag: Fredag eller lördag.
Årstid: sommar
Tandkrämssmak: Sensodyne
Radiostation:p3(Morgonpasset is the thing?


HAR DU NÅGONSIN:
Varit kär: Njä.
Rymt hemifrån: No, inget sånt tragiskt
Föreställt dej ditt ragg naken: Mm. Mitt ragg, eller hur.
Skolkat: Nope
Sovit utomhus: Tältat:)
Gråtit i skolan: Yes.
Spytt i skolan: Nej
Velat bli modell: Ja. Jag har ju längden!
Gjort något dumt som du skrattar åt idag: Ah oui!
Sett en död människa: Ja.
Använt droger: Nein
Ätit sushi: Jao.
Retats: Vad säger du, Hedvig?:)


THIS OR THAT:
Cider/öl: Cider
Pepsi/cola: Skillnaden är?
Mc Donalds/Burger king: Burger King (godaste stripsen!)
Choklad/vanilj: Choklad
Jordgubbar/blåbär: Jordgubbar
Kött/veg: Meat
Tv/film: Tv, tror jag. Förutom på torsdagskvällar.
Gitarr/trummor: Gitarr
Adidas/nike: Adidas
Kinesiskt/mexikanskt: CHAINEEEEES
Kakor/paj: Cookies!
Mtv/vh1: Mtv
Blind/döv: Musik eller blommor. Röster eller leenden. Blind.


KAN DU:
Gå ner i splitt: Prrfht. Right.
Skriva med båda händerna: Fint? Nejdu.
Blåsa en bubbla: And proud of it.
Ha dina ögon i kors: Njä, undvker det.
Nudda näsan med tungan: Nej.
Göra olika konster med tungan: Då är frågan: Vad är konst?


VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN/DJURET:
Du nuddade: Sally
Du pratade med: Pappa eller mamma
Du msna: Emmy
Du kramade: Louise, tror jag.

Du skällde på: Jag skäller inte. Vaff.


SENAST:
Skrattade: Idag, efter en film.
Grät: Hum....
Filmen: Brokeback Mountain. Skum.
Tuggade tuggummi: Några månader...
Drog ett skämt:Haha, skämt och skämt. Igår?
Sjöng en sång: Idag. Eint no mountain high enough- med gäll röst


VAR ÄR DU:
Vad ser man utanför ditt fönster: Lägenheter med rökande folk
Lyssnar du på musik just nu: Nej, tittar på House.
Vad har du på dig: Jeansskjorts, hood.
Vad är det på din musmatta? Den är helsvart


från mimmi:)

mad

Av ellen - 23 mars 2010 20:21

Nä, jag är arg på alla och allt, så om jag skriver mer kommer ni kanske bli arg på mig. Vi hörs.

.
Av ellen - 22 mars 2010 20:04

Yeah, temavecka är det skönaste och lugnaste man kan göra. Not. Huvudvärk, men jag har sett en jättebra film, Fame. Imorgon ska den analyseras. Kul, kul.

Nu ska jag ladda upp för Svenska Hollywoodfruar, Maria- here I come.

Nä, så inspirerande blir det idag. Duh, inte ens min trogna vän Alvedon botade mig, jag är inte muntrare.

yeahyeah.

Dagen · Film

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards