never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under juli 2010

Av ellen - 31 juli 2010 21:48

CHENNARE!

Idag har jag varit på IKEA. Najsigt men också jobbigt. Jag har också burit en himla massa saker- min nacke och rygg mår inte bra...

Ikväll blir det lite bok och tidig kväll.

Ojojoj. Kul inlägg.

Av ellen - 30 juli 2010 17:40

Ikväll ska jag göra som alla gör i amerikanska komedier. Jag ska, tillsammans med Sally, sitta i min nya lägenhet(yay, vi fick nycklarna idag!), äta pizza direkt ur kartongen i ett ganska tomt rum, med en massa flyttkartonger runt om. En lite dröm jag velat göra sen jag fick reda på att vi ska flytta(jag är lagom konstig). And now its happening! 

 

Av ellen - 29 juli 2010 15:35

Tretton Maxikassar fulla med böcker. Jag.. mitt rum... Jag måste ut.

Så, ikväll ska jag och en ganska ny vän, Clara, ut och göra stan osäker. Se Melissa Horn, typ. Mycket trevligt!  

Gonatt!

Av ellen - 28 juli 2010 21:38

Bruntejp är ett mycket fult föremål. Men ganska användbart. Jag packar lugnt och säkert ner mitt liv i lådor, och har inte mer att skriva- om ni inte vill ha en full redogörelse vad cool man känner sig när man bara monterar ihop flyttlådor utan att behöva titta på beskrivningen- annat än att min huvudvärk äntligen släppt och att sova är en omöjlighet, då min säng är full av ting(tre lådor med julsaker, gamla pärmar, böcker, inslagningssaker och väskor).Jag komemr inte heller in i min garderob, eftersom två flyttlådor står precis framför den stökiga klädförvararen. Jag får köra på samma linnen och skjorts hela veckan.

Och vad händer imorgon? Mer packning!

Av ellen - 27 juli 2010 16:50

Tjennare!

Idag har jag äntligen fått lite av den färgen jag tänkt skaffa mig denna helg. Tummen upp för det. Snart är det hem, bort från stugan, hem till lägenheten, för packning. För på fredag, då jäklar. Då får vi nyckeln till den nya lägenheten. D-day.

Och, vet någon om Ugly Betty sänds i repris?

Av ellen - 26 juli 2010 11:45

Detta lägger jag inte in för att jag inte har något att skriva. Nejnejnej, det är för att ni ska få veta mer om mig. Personen som skriver det ni(få) läser.


ALLMÄNT...
Namn: Ellen
Piercingar: Öronen.
Tatueringar: Njäe. Men det kommer kanske
Längd: Över en och åttio
Skostorlek: 40+
Hårfärg: Blond för ett tag sen, nu mer brunt.
Är du kär i någon: Pfft.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Well, yes. England, typ.
Tänker du på självmord: Det bästa vore nog att skjuta sig huvudet. Om jag ska göra det? Nej.
Tycker andra att du är attraktiv: Det vet man aldrig.
Vilket shampoo använder du: Rosa L'Oreal typ.
Vilken mascara använder du: En gul stor sak. Inte bra, dock.
Vad är du rädd för: Att inte lyckas.
Gillar du att tvätta: Öh. Tvättmaskin är en bra uppfinning. Det är hängandet som är blä.

SENASTE...
Film du hyrde: En Prinsessas Dagbok 2. Jag och Sally skulle se om den var bra.
Film du köpte: Kan det ha varit Finding Neverland, möjligtvis...?
Låten du lyssnade på: Jag vet vem jag är när jag är hos dig- Melissa Horn
Låten du hade på hjärnan: I'm not afraid- Eminem. Skumt.
Låten du laddade ner: Ingen aning. Long time ago. Funderar på en Erik Hassle-singel.
Personen du ringde: Sally
TV program du tittade på: The Tudors. Första gången i mitt liv. Skulle kunna vara den sista också.
Personen du tänkte på: Victoria


FAVORIT...
Mat: Chicken.
Låt: Varning för ras- Lars Winnerbäck. Tidlös.
Sak att göra: Läsa. Med en kopp te till.
Sport: Ishockey. Eller möjligtvis VM-fotboll.
Dryck: Te, varm choklad och Dr. Pepper
Kläder: Svårt. Inte schysst fråga. Mina Cheap Monday?
Film: Harry Potter. Oceans. Stolthet och fördom. Bland annat. Bland många.
Bil: Fejjaji. Jöööööd!
Serie: Gilmore Girls

ANTAL...
Gånger du varit kär: Twice kanske. Du vet, dagiskärlek är mycket allvarligt!
Gånger ditt hjärta brustit: Inte många. Inte nån gång. Det är svårt att bräcka det.
Ikoner på skrivbordet: 14. Använder tre.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: En gång? Två kanske.
Ärr du har på kroppen: Många fina sårärr. Två allvarliga kanske. Jag skrapar mina knän ofta...
Gånger du har varit i Danmark: Det du. Det vet bara danskarna.

SENASTE...
Bok du läste: Vad som än händer- Kristin Hannah. Fasen vilken gråtbok, alltså!
Personen du fick mail av: Framtida körkompis Clara
Personen du fick brev av: Victoria. Mycket mys.
Personen du fick sms av: Om man inte har en mobil, är sms svårt.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Idag. Plus en outsider.

ÖVRIGT...
Vad har du gjort idag: Tittat på regn, läst en bok, ätit, suttit vid datorn. Varit social och osocial.
Var det kul: Ellen får läsa- Ellen glad.
Hur tidigt stiger du upp: Nio tio. Åtta. Det varierar. Skolveckor möter jag dagen klockan sju.
Gillar du att slåss: Alltid. Säskilt skojbråk med Simon. Lööööv it.
Vad ska du göra ikväll: Ta mig i kragen och stänga av datorn. Sova sen kanske är förnuftigt...
Är du seriös: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, ja.
Vad är du allergisk mot: Folk som öppnar munnen i onödan.
Var har du ont: Hälsenan.
Använder du hårspray: Försöker att låta bli. Har fobi för att få det i munnen.
Kan du stå på händer: Håller mig till fötterna. Och huvudet.

ÖVRIGT MER...
Salt eller socker: Socker. Namnam.
Gillar du ketchup: Ketchup is nice. Pommes och ketchup typ.
Är du glad nu: Jag är alltid glad inombords.
Var du glad igår: Jaadå.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Oui.
Vad dansar du till: So You Think You Can Dance.
Stockholm är: Lars Winnerbäck-låtar och familjeresor. Mimmi!
Göteborg är: Fin. Underbar. En stad jag gärna kommer till.
Kan du sjunga: Det vet jag inte, men jag gör det.
Mer värt än guld: Alla.
Spaghetti eller makaroner: Spaghetti. Har aldrig förstått tjusningen med snabbmakaroner...
Ett land jag helst vill besöka: Frankrike. Och lite i Asien.
Ska bli skoj: Det tar emot, men skolstarten...
Ska inte bli skoj: det oskojigt. Nä, förlåt! Jag vet väl inte...
Sparar till: uppdrag "Töm inte barnbidragskontot helt och hållet någon gång"
Väntar på: bra tider.
Pålägg som gäller: Cheese. Cheddar.
Dagens dryck: Herljunga Lemonad.


Känns det inte jättebra, så säg!?

Av ellen - 25 juli 2010 15:55

Kallt. Grått. Regn. Elva grader varmt, den tjugofemte juli. Småsjukt. Men jag tror att jag nästan aldrig har klagat på en dag då man faktiskt inte kan göra något annat än att sitta inne och läsa en bra bok. Så varför börja nu? Ni hittar mig vi "Vad som än händer" av Kristin Hannah...

Av ellen - 24 juli 2010 21:18

Jag har de sötaste sysslingarna i världen, så det så. Synd att de bor i Miami, och man bara får se de underbara en gång per år...

Paramore är bra. Denna låt är jättebra. Och fråga mig inte vad den har med det jag skrev innan att göra, för det finns ingen koppling alls. Men det är en fin text. Mycket fin!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards