never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under juni 2009

Av ellen - 30 juni 2009 21:46

"-So what?

-It´s a fake!"

 Morden i Midsommer is on the tv. Det är najs. Innan har jag spelat golf, solat, badat, rott och fikat. Har jag sagt att jag har sommarlov? :P

Då ska vi se... Näj. 

Ni får ett mer.. roligt inlägg om ett tag. Nu tjatar Hedvig om datan.'

hejdå!

Av ellen - 29 juni 2009 12:40

Yay! Sommarlov idag också! Sitter under lönnen ute  detfria och bloggar. Jag har badat i sjön (22 grader) och nu ska jag.... Jag vet inte. Men vad fasen. Det är ju sommarlov!

Ikväll kommer Simon, Anton and their parents home. Dom där filurerna har varit och billuffat genom Francais. Och Simon svek mig och lät mig inte följa med i bagaget. :@

jaja. ha en bra SOFTdag!

Av ellen - 28 juni 2009 21:13

Softat vid sjön, 28 grader! Sedan ätit grillad laaaax, med apelsiner. Och nu ska jag och Heth softa med Sällskapsresan: SOS. Sommarlov, you name it.

Av ellen - 27 juni 2009 16:18

Torsdag den 25 juni 2009 är nog en dag många kommer komma ihåg så länge de lever. Då dog popikonen Michael Jackson. Av en hjärtattack eller av en överdos av morfin. Jag ska inte säga att jag är ledsen... Jag har ingen större relation till honom mer än att jag har singeln Thriller i min iPod. Mend et känns...konstigt. Wierd. Han har alltid funnits och skulle ha levt åtminstonde 20 år till.  Jag vet faktiskt inte mycket om honom. Hans barn heter Prins Michael och Prins Michael II, och att han hade miljardskulder. Och jag tycker att han var jättesöt innan han började operera sig.  Menmen. Han är död, och det är inte mycket jag kan göra åt det. Tyst minut till popstjärnan och hatten av. Han kunde ju verkligen dansa!


Och jag är tillbaka från Sveg. Dåv har jag badat, spelat golf, handlat örhängen, gosat med Julle, haft jättekul med kusinerna och grillat. Igår åkte vi bil hela dagen och kom fram till Ryd. Nu ska jag vara här i 4 veckor :) Och det är VARMT här! Jag har badat, första doppet i år.

Av ellen - 23 juni 2009 20:01

Hajhaj!

Nu är jag i Chhveg. Storsveg som pappa säger. Idag har vi gått. Och sen badat på badet. Och ätit pizza. Och nu tittar vi på Allsång på skansen.

                    Just ja. Jag har gjort en till sak. Kollat på High School Musical. Jisses. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Menmen. Nu har jag sett 3:an. Jág vet inte vad jag tyckte om den egentligen...

                                       och här är ju gulliga Julle. Jag försökte lära honom Spela död. Han tyckte inte om att ligga på rygg... Hmmm. Jajaja. Söt är han iallafall.

     hugs!


Av ellen - 21 juni 2009 12:01

Hajhaj!

Nu är midsommaren slut. Det var en bra dag!

Imorgon åker jag och pappa och Hedvig till farfar och kusinerna i Vemdalen. Det ska bli KUL!!! Uff. Nu vet jag inte vad jag ska skriva. Jag har ett fult myggbett på hakan. Och jag sitter och chattar med Julia och Emmy. Sötisar från friidrotten...  Och uppdateringen blir kanske lite dålig under veckan. 

VAD TÄNKER DU PÅ?
Grönt: träd
Sockervadd: tivoli
Ost: Cheddar
USA: Miami

Frukt: Apelsin
Alkohol: Dont drink and drive
TV-shop: BLÄ
Pyssel: Scrapbooking och skolarbeten
Skräckfilm: ALDRIG
Kusin: Alla 5

Skitfilm: Tenacious dee

Humor: Playa Del Sol

Paris Hilton: Chesus...
Dricka: LÄSK!
Jesus: Ola Salo

Doft: Vitlök
Julen: Paket, familjen och Kalle Anka

Varmt: SOMMARLOV!

Pizza: Skinka och räkor
Blod: Sår
Skönt: Solen
Begravning: Farmor...

Gott: Glass
Bröllop: Lovley

Kärlek: Dom jag tycker om
Mardröm: Häxor med kittlar

Sommar: Gräs, ommålning och bad

Äckligt: Sill

Djurpark: kolmården
Härligt: Kompisarna
Vinter:Pulka

Läskigt: Spindlar

Tog av Mimmi.

HAJDÅ!

Av ellen - 18 juni 2009 13:57

Igår var det partiledardebatt.

"-...så gör vi socialdemokrater. Vad gör Lars Ohly, och Vänsterpariet åt det? - Ordet går över till Lars Ohly.

-Tack, herr talesman. Ja, vi i vänsterpartiet tycker att det är väldigt viktigt..."   Jajaja. Det är säker JÄTTEVIKTIGT. Men gör det för guds skull lite roligare. De sitter i det ljusgula rummet, med strikta kläder och allvarliga miner. Och hur många (iallafall inte jag) vill sitta och lyssna på det i 3 timmar. Jag förstår det inte.

Idag spöregnade det. Nu börjar det spricka upp. Jag och mormor var och handlade. Det var MYCKET folk. 

Imorgon är det midsommarafton! Och som vanligt ska det regna. Humhum.

Glad regnig Midsommar på er!


Av ellen - 17 juni 2009 11:24

Vi är lördagens änglar som virvlar i stan
Vi är dom som du hatar en söndag på dan
Vi är dom som kan skratta åt allt som är svart
vi är dom som har hjärtan av ädel titan

Vi är änglar med blickarna högt i det blå
Vi är dom som förlorar men jublar ändå
Vi är dom som kan skratta åt allt med varann
vi är dom som kan gråta när ingen ser på

Vi är gårdagens kärlek och stora i orden
som vaknar med skräck och panik under borden
Vi är dom som vill ha allt
Vi är pojkarna som lovar tusenfalt
Vi har solen i ögonen
Och spilld mjölk överallt
Det stinker av gammalt groll
men vi har skuggorna bakom oss trots allt

Vi är dom som kan dansa när det kränger för hårt
Vi är ängsliga höns inför sånt som är svårt
Vi är dom som vill härja som vinnande hjältar
Vi kan om vi vill men vi kräver support
Vi är lördagens änglar och söndagens knott
Vi är dom som förbannar det gråa i grått
Vi är rastlösa änglar och virvlande dårar
Vi är dansande clowner på ont och gott

Vi är inga yuppies med feta cigarrer
Vi är yviga pojkar med för stora gitarrer
Vi är dom som vill ha allt
Vi är pojkarna som lovar tusenfalt
Vi har solen i ögonen...

Vi är skrattet i halsen och knaket i fogen
Vi är rastlösa själar som irrar i skogen
Vi är dom som är kungar om natten på krogen
Vi är dom som vill ha allt
Vi är pojkarna som lovar tusenfalt

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards