never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg den 5 september 2010

Av ellen - 5 september 2010 19:02







Dagar som denna är det underbart att sitta utomhus att läsa. Trots att det är kallt. Jag har ju mina yllevantar.

.
Av ellen - 5 september 2010 16:20

Today vaknade jag tidigt och insåg att jag skulle till kyrkan. Tur att jag inte sov längre än åtta... Så, fem i tio var jag på plats och när jag fått psalmboken med tillhörande papper inser jag att det är nattvard också. Okej, sure. Trevligt för den som kan ta den, tänker jag. Så kommer vi dit, alla får av kroppen och blodet, jag får en välsignelse(by the way, vad säger prästen till mig egentligen? Jag hörde inte ett ord), men jag skrattar när jag ser de tre prästerna som till slut ger varandra Jesu Kristi blod- skickar bägaren med kalket mellan varandra- för den enda bild jag ser är den bilden jag får när jag läser tonårsböcker, då tre personer sitter och tar sig en vinare innan festen för att komma igång. Det kändes verkligen så, och jag kunde knappt hålla mig för skratt. Hilarious!

En annan rolig sak var att det var en kille som blivit döpt under veckan som hette Johan Kristian, och jag tyckte jag hörde Jesus Kristus.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards