never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av ellen - 20 augusti 2008 19:12

Hej!

Nu är mitt härliga sommarlov slut, och jag har börjat högstadiet! Ny skola med nya lärare och klasskompisar. Jag började i måndag, så har nu gått 3 dagar. Ojojojoj. Det är så annorlunda att ha sommarlov! Sova länge, ta det lungt på dagarna och göra typ ingenting. Nu ska man upp, fixa morgongrejerna och hinna i tid till skolan. Och i skolan ska man springa upp och ner för en massa trappor. Vi har en halvtimmes lunch, och bara 10 minutersraster. Men vi har iallafall ett sjysst schema! Börjar 09.00 på måndagar, resten 08.20, och slutar ganska tidigt! Och dessutom har vi inga onödiga håltimmar! :D  Jag har dock haft ont i huvudet, varenda dag efter skolan.... :S

Idag har vi skrivit 2 brev- till våran eng-lärare (på engelska), och till våran sv/so lärare (på svenska) så att dom får en uppfattning om vilka vi är. Min sv/so lärare, Christina, är förövrigt jättesnäll! :D 

Imorrn har jag språkval, sv, ma, SO, idrott och NO. Helt ok...

Och så ska jag säga grattis till mina kusiner Anton och Simon. Det är deras sista sommarlovskväll ikväll. Hehehehe. Imorrn ska jag ringa honom och fråga  hur det var. Heheheehe. Lite skadeglädje:D   

Jag hade tänkt skriva lite på min önskelista (fyller 12 9 sep!), men då är den tydligen i pappas dator. Så det får jag göra en annan gång. Hm.

Ikväll ska jag kolla på Project Runway. Fast bara första. För annars blir det så sent... tycker mamma. (jag oxå iofs... det var ju inte sent för en vecka sedan, men nu är det sent!).


Kjamiskjamis

Ellen 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards