never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under september 2010

Av ellen - 16 september 2010 21:03

Nu har jag precis satt ihop en bäddsoffa. Grå blev den, och det svåraste var att få kuddarna rätt...

Innan har jag haft skola, random eller hur!?. Bästa dagen på den här veckan-något som inte varit så svårt, kanske, men den var bra. På gympan spelade vi basket och det är faktiskt himla kul, och funderar seriöst på det min gympalärare föreslog-skollaget. Matte med en ryska som knappt förstod vad man sa- inte helt fel det heller.

Imorgon, efter lunch, drar jag och familjen till Stockholm. Inte helt fel det heller, måste jag säga. Stockholm är fint. Jag vill shoppa. Jag vill träffa Mimmi. Och ja, det ska jag ju göra!?

Snälla rara Stockholms affärer- ha fina kläder åt mig.

Av ellen - 15 september 2010 22:09

Okej. Ikväll ska jag inte göra så mycket mer. Städa, packa, och plugga merameramera blir det imorgon. Jag ger mig själv some time off.

Jäklar vilken seg dag det varit idag. Usch. USCHUSCH. Jag behöver helg. Ja, just det. Två dagar kvar. Party.

Nä, jag är bara tråk. Tråk. Kommer imorgon igen. Lovar vara mindre tråk då. Annars får ni klaga. Sätta mig i stupstocken.

Av ellen - 14 september 2010 18:55

Är den här låten med i någon reklam? Eller tv-jingel? ÅH, va störande att inte komma på det..

Skittisdag är snart över. Ska läxa lite, och sen är det tv.

Av ellen - 13 september 2010 20:00

Idag har jag haft studiedag, och på studiedagen har jag studerat. Imorgon är det inte studiedag, då är det gammal, vanlig, tråkig tisdag...



But this feels so unnatural
Peter Gabriel too
Is your bed made
Is your sweater on
Do you want to fight
Like you know I do

Av ellen - 12 september 2010 16:42

 

 


        

.
Av ellen - 12 september 2010 11:13

Igår när jag runt klockan ett gick hem med min syster efter att ha varit otroligt kulturell på stan hälsade två män på oss. "Do you play music?" eftersom Hedvig hade sin gitarr på ryggen. "Hehe, a little."

Hedvig pratar med ena killen, jag med den andra. De var från Holland, var här på affärer men "had fun tonight.". Han jag pratade med tyckte det var otroligt spännande att jag var från en ställe som var mer norr än Umeå-"Wow... That's like.. Did you live with the polar bears?". Men så kom vi in på jobb (hehe) och han frågade vad jag ville göra när jag utbildat mig:"I've actually no idea." "But if you woud go for what you're heart wants, what do you wanna do?" Då kom det från min mun: "I want to write books." Och jag insåg att det var helt sant, det är det jag vill. Då klappade han mig på axeln och sa: "Okey. I'm looking forward to read you're book, Ellen."

Av ellen - 11 september 2010 21:45

Du heter: Ellen
Smeknamn:
Låt som när du är ledsen sörjer till: Fix You-Coldplay
Beroende av: Choklad och lemoncurd
Vad tror folk om dig? Att jag är sjukligt snäll
Stämmer det? Ja. Oftast alltid.
Vad får du oftast komplimanger för? Min lilla klocka och min stil(:D).

Hur imponerar man på dig? Att vara sig själv, eller genom att ha en grym boksamling.
Brukar du skratta för dig själv? Inte så jätteofta.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Okej det blir bra!:D

Var bor du? I en stad som är tråkig på vintern

Trivs du där? Jovars.

Hur svarar du i mobilen? Hej, det är Ellen

Vem ringde du senast? Mamma

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att hon inte skulle stå där vi trott..
Antal timmar sömn inatt: 8 och en halv

Sov du ensam: Jamensan.

Brukar du komma i tid: Alltid. Ofta lite tidigt.
Hur känner du dig nu: Lite trött och snuvig

Vanligaste färg på dina kläder: Mörkblått, vitt och svart

Vad tycker du om fötter: Jag har väldigt svårt för fötter. Uäk.

Vad saknar du: Vännerna långt bort och min gamla stad

Hade du en bra kväll igår: Den var mys

Favorit dryck på morgonen: Te med mjölk
När brukar du oftast gå och lägga dig: Efter tio

Är du blyg? Näpp, det skulle jag inte säga..
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag skulle vilja tro.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Dra upp byxan och shoppa snyggare kläder

Är du nöjd med ditt liv: Det är fint

Är du bortskämd: Ganska så
Vad gör du i morgon: Sova, läsa, plugga.

Vad är det värsta du vet? Rasism, nazister och surströmming

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja

Vad är det finaste du fått? Livet. Hihi.
En speciell dag du minns: När mina pärom berättade att vi skulle flytta 120 mil...
Du samlar på: Ringar

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Kussen min.
När grät du senast: Igår. Av skratt.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa och köpa.

Vill du gifta dig: Om rätt finnes
Vill du ha barn: well, yes I do.

Är du musikalisk? Lite lagom, sådär. Sjunger och klinkar.

Vad dricker du helst när du är törstig: Jordgubbssaft eller Dr. Pepper

Bor dina föräldrar tillsammans: Totally

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Jag tror det

Biter du på naglarna: Ähum... Ibland.

.
Av ellen - 11 september 2010 13:57

Sitter och lyssnar på tickandet från min klocka. Plötsligt hörs ett bom, och jag hör inte längre något tickande. Jag hör inget alls, faktiskt. Allt är bara svart.

Nä, så var det inte. Jag hör inget bom, bara fortsatta tickticktick. Men så kanske det inte var för de som dog för nio år sedan. De hörde bom.. Victoria påminde mig om att det ju idag är 9-11 och jag börjar faktiskt darra. Så sjukt sorgligt.

.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards