never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under maj 2010

tio

Av ellen - 20 maj 2010 15:55

Gick in på Tracks för jag tänkte att "Jamen, nån gång kan man ju rösta, göra min röst hörd". Då läste jag att Oops! I did it again låg etta på Tracks för tio år sedan. Det är ju nästan kultur. Historia. Jag levde då. För ett decennium sen.

Häftigt.

Av ellen - 19 maj 2010 18:01

Idag för jag roade rysningar av ordet "köttklister" som sägs i Eko-sändningarna. Det är ett så otroligt äckligt ord, samtidigt som det bara låter kul. Köttklister. Smaka på det ordet, säg det långsamt. Köttklister.

Jag gillar också låten "Från och med du"-Oskar Linnros. Sista stycket: Och i din port har ingenting förändrats utom just på din, för brevid ditt namn står ett namn till. Den låten ger positiva rysningar som heter duga. Lyssna för guds skull, lyssna.

Och, ja just det. Sol, ballerinaskor och över tjugoplus. Challå, inte en månad för tidigt...


Av ellen - 18 maj 2010 19:30

Ja, jag vet att ni har suttit och bitit på naglarna, vridit er i stolar och haft ont magen- av intresse för hur min provsjungning gick. Så OKEJ DÅ. Jag berättar.

Jag har faktiskt ingen aning. Som det känns nu kan det har gått strålande bra, men det kan också ha gått käpprätt ner för cykelbacken. Den som lever får se.

Nu ska jag snart äta köttfärssås, som måste vara närmare top fem på godast mat, och det säger jag även fast jag inte är sex år. Sen blir det seriöst pluggande, för imorgon ska jag visa mina kunskaper om pluttelandet (inte) Egypten.

Meatsauce, here I come.

Av ellen - 17 maj 2010 20:13

Imorgon ska lilla jag uppsjunga till en kör som man faktiskt måste kunna sjunga i. Eftersom jag fortfarande harklar mig och hostar, är jag lite smånervös för hur det ska gå. But a girl gotta do what a girl gotta do. I'll sing. Nemas problemas.

Först är det en skoldag. 28 dagar kvar innan la sommarlov. Det rosar vi.


Av ellen - 16 maj 2010 16:59

Nä, jag tänkte att man borde ju skriva ett inlägg på sin blogg, för om man är en bloggare ska man nog försöka skriva varje dag. Men när jag loggat in så inser jag att jag faktiskt inte har något jag kan skriva. Av intresse alltså. Jag skulle kunna babbla om tråkiga, ointressanta, konstiga saker. Men det är inte kul.

Så jag tror att jag skiter i att man ska blogg varje dag. Eller, jag bloggar ju, men för framtida situationer.

Så HEJDÅ.

Vi hörs.

Av ellen - 15 maj 2010 17:01

Idag har min 69-åriga mormor blivit medlem på Facebook.

Idag har jag varit händig och mätt lister till mitt och min systers rum.

Idag har jag sett på släktens brygga, som numera är prydd av en badstege.

Idag har jag spillt ut en kopp kaffe.

Idag har jag köpt godis.

Idag ska jag äta fisk.

Idag ska jag plugga.

Idag ska jag basta.

Imorgon är långhelgen slut.


Av ellen - 14 maj 2010 16:35

Idag har jag varis i Sfveriges näst största stad. Och shoppat. Med kusin och moster. Och ja, shoppipng är sunt och socialt, så det var mycket trevligt faktiskt. Nu sitter jag framför morfars dator och har stor hickattack, som borde förvinna. Så nu ska jag gå och andas, så gör den nog det.

HÖRS AMIGOS!

Av ellen - 13 maj 2010 15:09

Dagens humör: Neutral

Dagens borde: Nähädu. Ledig. Inga krav.

Dagens frisyr: Slarvig knut. Mest för att få bort det.

Dagens klädsel: Ljusblå jeans, rutig skjorta, en massa armband

Dagens planer: Äta middag med släkt

Dagens vill ha: Marabou Polka

Dagens längtan: Somman

Dagens fundering: Tänk om Jesus inte kommer upp dit han ska, för att askmolnet är i vägen...

Dagens beroende: Pilla på min tandställning

Dagens personer: Annika Bengtzon, min familj och släkt

Dagens roliga: Annika Bengtzons dotters replik

Dagens låt: Dont look back in anger- Oasis

 

Ja, på kristihimelsfärd och allt, så kommer jag bara med detta. Men vi håller tummarna för vår vän, Kristus. Hoppas du kommer till sin slutdestination, Jesus.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards