never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under oktober 2009

Av ellen - 5 oktober 2009 19:52

Idaag.. har det varit en vanlig måndag. As usual, som man också kan säga. Men jag har, an någon konstig anledning, fått ont i ryggen. Jag har inte ont i ryggen, usually. Hhhmm.

Nu ska jag titta på Livet i Fagervik, tror jag. En liten myysserie, you know.

Sleeep sweeet!

Av ellen - 4 oktober 2009 15:27

Åååh, va kul det var igår! Vi åkte till Göteborg med ett tåg som gick 09.02 Sen i Gbg åkte vi spårvagn till Liseberg. Köpte åkband och åkte. En himla massa. Jag tror att vi åkte Balder 10 gånger! Och jag åkte längst fram. Det var läääskigt, men superkul! Och så åkte jag Spinrock för första gången. Lite scary var det, men ändå roligt. Och så åkte vi en massa andra saker, åt, spelade, skrattade och hade otroligt kul. Och sen på vägen hem var vi trötta och kalla, för det regnade nästan konstant hela dagen. Men myyysigt var det.

Idag har jag inte gjort någonting. Tittat på lite Vita Huset, läst Korpens Port, spelat gitarr och gjort lite bullar. Ikväll blir det Playa del Sol. Hihi!

kram!

Av ellen - 2 oktober 2009 19:40

Jadu. Ännu en skolvecka avklarad. Och, vad fasen. Så jobbig har den inte varit. NO:n idag var faktiskt rolig, vi skulle räkna ut ljudets hastighet. På vilket sätt som helst. Min grupp kastade en plåtburk i marken. Ljud färdas underfär 330m/sekund. Och eftersom min rapport var så proffsig fick jag sluta tidigare. Hah!

Imorgon blir det en mysdag med kompisarna på Liseberg. Det ska bli rooligt! Men det är skojigt, jag har inte varit där på hela sommaren, men nu är jag där två gånger på mindre än en veckaGlad. Heeelt okej.

Jag har precis läst ut fjärde Afrodite boken- Afrodite och olyckstrasten. Den var inte lika bra som de första tre...

Och att nämnas är väl att Rio de Janeiro fick OS 2012. Det är väl okej. De har ju inte haft det förut. Jag hoppades på Chicago. Menmen, Brasiljanskt är det!

Ha en mysig fredagskväll!

kram:)

Av ellen - 1 oktober 2009 19:30

när natten är här ska jag lämna allt tillbaks
vinet & skulden jag har
du visste nog att jag hade mina skäl
ett sätt att ge, ett sätt att ta

när mörkrets sista trummor dånar ut
överger & lämnar mig kvar
jag blundar i en frusen tyst minut
ett mycket sällsynt exemplar

ljus - stanna kvar
kom & var min vän
ljusna mig igen, igen, igen

du sätter all din tilltro till en dröm
till sångerna som tar ens liv till slut
din skönhet inspirerar till en lögn
när mörkrets sista trummor dånar ut

& varför stod du annars här?
du kunde valt den andra vägen
du läser mig kapitel för kapitel
jag är mindre stolt nu, mer förlägen

ljus - stanna kvar

kom & var min vän

ljusna mig igen och igen


kom & var min vän för en sekund
när kvällens första frusna stjärnor vaknar
bli mitt sista halmstrå för en stund
vi som har allt, vi som saknar

jag skänker dig den sista lögn jag har
jag offrar & betalar vad som krävs
när natten är här ska jag lämna allt tillbaks
resterna jag frossat i förgäves

Av ellen - 1 oktober 2009 14:54

Idag har varit en bra dag. 

Till nästa onsdag ska jag kunna 30 av Afrikas länder.

På lördag ska jag till Liseberg med kompisar.

Ikväll ska jag göra matte.

Nu ska jag äta macka.

kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards