never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under maj 2009

Av ellen - 7 maj 2009 19:44

Najnajnaj. Jag är en dålig bloggare. Jag inser det när jag läser Mimmis och Victorias blogg (kolla länkarna!). Hur många fina inlägg som helst och här sitter jag och har inte skrivit på fem dagar...


Men visst var det roliga skämt! ;P


Jaa. Min vecka har vä varit som vanligt?! Kör, friidrott. Läxor och tv. Böcker och kvällsmat. Klädkombinationer och örhängen. Pyjamaser och duschar. Skollunch och äpplen.           


Idaaaaaaaag har jag haft en rolig dag på stan med mina söta 7 flumkompisar. Vi åt pizza- halv studiedag du veeet!- och sen gick vi i affärer! Jag fick mig en jeanskjol, FL fick sig en superfin tunika och Sally köpte ett linne och ett par jeanstights. Nu har jag världens träningverk i mina små ben. 

Nu hade jag tänkt mig att gå till mitt rum och läsa en av alla dessa böcker Sally har lånat ut till mig. Hon är så flitig på att läsa de jag lånar ut till henne... :)

Och sen.om det utvecklar sig så- ska jag gå och lägga mig i rimlig tid. Tidigt.


Har ni läst Anna D'arc? Ungefär lika sorglig som Harry Potter 6, men otrooooligt bra! Mårten Sandén btw.       Och det 17 juli är det biopremiär för Harry Potter och Halvblodsprinsen!!!!!!     :D:D  Den är sorglig.!

 jaopp. sovsi gottsi i eran lilla säng! <3

 

Av ellen - 3 maj 2009 19:06

HAHAHAHA!

Det är fortfarande internationella skrattdagen.



Det var en gång en svensk och en tysk som gick förbi en igenvuxen sjö. Då sa tysken:

-Was is das?  Svensken:

-Das is wass.


-När det var strömavbrott satt jag fast i en hiss i tre timmar.

- Det är väl inget. Jag blev fast i rulltrappan i fyra timmar!


-Vad läser du?

-En dagbok.

-Står det nåt intressant i den?

- Det tänker jag naturligtvis inte berätta för dig! En dagbok är en mycket privat och personlig sak, där man skriver sina innersta tankar och drömmar. Det som står där borde ingen anna se på eller få reda på. Dessutom är det min systers!


Två möss satt och kollade i ett fönster när en fladdermus flög förbi. Då utbrast den ena:

-Kolla, en ängel.


En känd sångare uppträdde på ett sjukhus för patienterna. Efter framträdandet:

- Tack så mycket. Hoppas att ni blir bättre snart!

-Tack detsamma, svarade patienterna.


HAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHA.

Ni har väl inte missat de i inlägget innan?


och det är heeelt okej att lämna flummiga kommentarer!

Skratta på er!

Av ellen - 3 maj 2009 12:27

-Pappa, jag ska gifta mig med farmor!

-Med vem, sa du?

-Med farmor!

-Men herregud, det förstår du väl att du inte kan gifta dig med min min mamma!

-Varför inte? Du har ju gift dig med min mamma!


- Kan du komma och hjälpa mig med ett pussel? Jag kommer inte på hur jag ska börja.

 -Vad föreställer det?

-Jag enligt bilden på kartongen ska det bli en tiger.

Tystnad.

  - För det första, vi kommer aldrig att kunna sätta ihop det där till en tiger. För det andra tycker jag att du ska lägga tillbaka Kelloggs Frosties-flingorna i paketet.


En gammal dam satt hemma och klinkade på sitt piano. Då ringde det på dörren. Damen öppnar:

-Goddag, det är jag som är pianostämmaren.

-Men jag har inte beställt någon pianostämmning.

-Nej, men grannarna har gjort det.


Vid frukostbordet sitter Bertil och klagar på brödet. Hans pappa bli irriterad och säger:

-Sluta klaga! Om Karl XI:s soldater hade fått det här brödet skulle de ha blivit överlyckliga. 

  -Det är väl inte så konstigt. Då var det ju färskt.


Norge hade en fisketävling mot Sverige. Det var isfiske. Svenskarna drog upp fisk efter fisk men Norskarna fick inte en enda.Efter ett tag skickade norrmännen över en spion till det svenska laget. 5 minuter senare kom norrmannen tillbaka och utbrister:

- Gutter, gutter, de borrar hål i isen!


Det var en gång 17 knasbollar som stod utanför en nattklubb. Då kom en normal person förbi och frågade:

-Varför står ni här?

-Man måste vara 18 för att få komma in.


Idag är det internationella skrattdagen. Så jag hoppas att ni fick er ett gott och långt SKRATT!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Här kommer lite till :D


Av ellen - 2 maj 2009 21:17

nejnejnej.

jag är inte bortrövad. Långt ifrån. Förlåt! För min frånvaro...

Nu är det maj. Jag citerar Mimmi: " det känns ganska bra för då är sommaren bara närmare:)". Haha. Det är såååå sant!

Jag var ledig i fredags (det var kanske de flesta) så min hjärna tror att det är söndag. MEN DET ÄR DET JU INTE!!! Och klagar jag? Nope.

Så. Fredag kom mina kusiner Anton och Simon. Deras föräldrar skulle bo på ett litet... hotel kan man nog kalla det. Så A o S bodde hos oss. Då åkte vi till stranden. Åt pastasallad. Sen spelade vi golf! Jag fick 17 poäng från grön/vit.... Och sen åkte vi hem. Åt lite pizza- chebab, köttfärs och den med salami/oliver/svamp.  Och så såg vi film. "Burn after reading". Hahahahahahaha. Svordomar? Nej! Aldrig!

Idag gick vi på stan. Jag hittade en massa fina skaer, men INGET fanns i min storlek. Vi åt kulglass. Sen gick vi hem. Kollade på "Fyra bröllop och en begravning". Sen åt vi. Och de åkte heeeem. Men vi ses nästa helg igen:) 

Nu äter jag lite Trocaderogodis. Och har läst ut "En prinsessas dagbok 8".

Imorrn är det söndag. :D

Sov gott! 

 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards