never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg under oktober 2008

Av ellen - 8 oktober 2008 20:49

hje igen!

Mamma tyckte att jag skulle skriva ett lång inlägg. Det tycker jag också att jag ska göra, om jag bara kom på någonting att skriva om. Ibland har jag jättemycket fantasi, och kommer på jättemycket att skriva om. och ibland, typ den här dagen, så kommer jag inte på någonting alls. Så var det iskolan idag oxå. Jag har nog sagt det (???) men jag håller på med en skoltidning i skolan. Och jag och min kompis Sally kom på NADA att skriva. Och sen skulle vi ringa 2 personer. Ingen av dem svarade. Vi ska försöka igen imorrn.


Ni vet i serier och sånt, så om t.e.x Tom slår Jerry hårt, så dyker det upp typ stjärnor och sånt runt hans huvud. Det gör det ungefär i verkligheten. För när man svimmar så ser man typ stjärnor och cirklar bakom ögonlocken. Har hört det av någon någongång. Ganska kul.


Höst. jag har på mig min snygga vinterjacka nu när jag går till skolan. Det är KALLT på morgonen. Den är mysig. Och på våran gård, så är det ett träd. På våren/sommaren blommar den jättefint i någon dag. Sen faller blommorna av. På hösten är det KNALLröda blad på. Som oxå sitter på några dagar och sedan faller av, så det är stora röda lövhögar på marken. Jag älska att slänga mig i lövhögar... Även om jag inte gör det så ofta nuför tiden. det var mer när jag var mindre. Jag kommer ihåg en gång på dagis, så var jag och en annan tjej kvar sist, med min favvofröken Berith. Och på gården fanns det hur mycket löv som helst. Så precis innan våra föräldrar skulle komma, så gömde vi oss i löven, och när dom kom, så hoppade vi upp och skrämde dom. :D Det var roligt! Jag kanske ska ta och göra en lövhög, och slänga mig. Jag ska nog iallafall ta lite höstiga kort. Och så måste jag köpa några vantar. Jag fick ett par superfina i Stockholm, men jag måste ha fler... Så att man inte fryser. Och så man kan blöta ner några, t.e.x när man kramar snöbollar seanre i vinter. Om det nu blir någon snö i år. Hoppas det! Jag vill vakna en vanlig morgon, och så har det varit snöstorm på natten så det är 1 meter snö på gatorna. det är MYSIGT!


KRAM på er i höstmörkret!

Tänd ett ljus.

Kastar er i lövhögar. 

<3

Av ellen - 8 oktober 2008 19:50

HEjhej!

Det är jag som är Ellen- som "äger" den här bloggen.

 Skulle bara säga det...


Hoppas ni har det bra.

Min skoldag: bra.

Eftermiddag: Bra.

Kväll: Inte bra middag, men bra efter. Vi har kollat på Gilmore Girls.

Senare kväll: Bra. Ska glo på Room Service.


Ha det bra!

kramKRAM

E

Av ellen - 6 oktober 2008 21:13

Åååååh!

Mitt inlägg försvann! Nedra otur. jag får la skriva om allt.


Det är måndag kväll och jag gör väl inte så mycket. Jag har läst. Sen handlat mat med pappa. Sen kollat på TV, Livet i Fagervik. Och sen läst lite till.

Min måndag har varit ganska bra. Som sagt, så har vi temaveckor. Och jag hamnede i den gruppen jag ville- Tidningsgruppen. Det ska bli roligt! Eftermiddagen tillbringade jag hos Felicia, då vi gosade med hennes söööööta hund Molly, sjöng Singstar och åkte till biblan.


Nu ska jag fika, och sedan gå och lägga mig.


KRAMkram

E<3

Av ellen - 5 oktober 2008 21:09

Hejhej!

nu är jag tillbaka från en mysig Stockholmsresa med mycket affärer, lite museum och mat. Och så träffade jag ju Mimmi! Det var roligt! Och så fick jag födelsedagspresent av henne. jättefint armand och halsband. :D


Imorrn börjar temaveckor på skolan. Då har man valt någonting man vill jobba om och så ska vi göra det i 2 veckor. Men min lärare skulle mejla mig och säga vilken grupp jag skulle vara med i, men det har hon inte gjort... Hmm.

Jaja. Det säger jag ganska ofta. jaja.

Nu ska jag nog kolla lite TV.

KRAMkram!

E

AIK

Av ellen - 2 oktober 2008 21:19

Skellefteå AIK VANN!!!!!

3-0 mot Färjestad!

:D

Av ellen - 2 oktober 2008 19:54

hej på er i höstmörkret!

Sitter här framför datorn och kommer fram till att jag ska ha min vinterjacka (!!!!!) i Stockholm. just det, det har jag ju inte sagt. Jag ska åka till Stockholm i helgen!!! det ska bli KUUUUL! då ska jag träffa Mimmi!

Min dag idag har varit allmänt seg och lång och inte så rolig. Nu ska jag nog packa lite. eller inte nog. Jag ska packa! Nu.

så ha det bäst!

PoK

Ellen<3<3<3

Av ellen - 1 oktober 2008 21:37

Hejhej!

Nu är det oktober. Och det betyder många saker. Kan inte komma på så många just nu. Rosa Bandet börjar sälja. Jag ska köpa ett för dom är så fina. Hihi. Sitter och broderar i soffan, och innan ikväll kollade jag, mamma och Hedvig på en film som hete Bonnevill. Den handlade om en kvinna, vars man dog, och så ska dom begrava honom. Typ. Den var jättebra! Se den!

KRAMKRAM!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards