never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av ellen - 5 augusti 2008 11:39

Och... godförmiddag, på er allihop!

Ännu en kall morgon.

Jag hade kul igår! Jag hade inställningen att åka dit och äta tacos, ju. Jag åt tacos! MEN! Jag gjorde en till sak... Jag åt surströmming! BLÄÄÄÄÄÄÄ! 

  

  Men innan jag berättar varför, så berättar jag en annan "rolig" historia...

Stefan, en pappa, lurade Victoria till att öppna en surströmmingsburk, vad hon då inte visste, var att när man fick ett litet hål på konserven, då sprutar det spad (jag vet int vad det heter, det som strömmingarna ligger i!?) upp. Och där hade ju Victoria sitt ansikte. Hon fick en otrevlig överraskning, men tjänade dock 20 kr...


Vet ni varför jag gjorde det. Jo, så här var det. Vi ungdomar (alla under 15 i det här laget...) satt nere i källaren, med stängd dörr, för där uppe satt  föräldrarna med sin surströmming. Vi åt jättegod tacos.

Sen gick Victoria, upp och skulle smaka surströmming. Men innan hon gjorde det, kom hon tillbaka med ett meddelande från mina kära föräldrar.

- Om ni inte smakar den mängd vi mätt ut i surströmming, så får ni ingen veckopeng!

Jag och Hedda kollade på varandra och så sa vi:

-OK, vi skippar veckopengen!

Så gick Victoria upp igen, och sa det till min mamma o pappa. Någon minut senare kom hon tillbaka, med ett nytt meddelande (från ma o pa):

-Om ni inte smakar får ni ingen veckopeng på en hel månad!

Och nu blev jag lite sur... Jag går upp, andas genom munnen, eftersom det luktar (stinker) surströmming, går fram till min pappa och säger:

-UTPRESSARE!

Och då säger pappa:

-Nej, vi utpressar inte vi ger er en möjlighet!

Jag säger samma saak till min mamma, och vet ni vad hon säger då!?.

-Ni får 100 kr var om ni smakar!

Jag blev helt... VA?

Så Hedda bara:

-VA? 100 spänn? Så klart jag smakar!

Jag var fortfarande tveksam. Men, efter mycket om och men, åt jag upp den lilla saken (och jag kan säga att det var VIDRIGT)(inget illa menat till Victoria som tyckte det var ganska gott) och fick mina 100 kr. Jag funderar fortfarande på om det var värt det...? (jag är lite tveksam...)


Jaja. Idag. Vet. Jag. Inte. Vad vi ska göra... kanske fika... Hmmm


 Ttfn    Cul8r

:D


Mat

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards