never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg den 4 november 2007

:D

Av ellen - 4 november 2007 16:30

Vet ni vad jag gör nu???

Jag scrappar!!!Jag scrappar ett JULKORT!!! en tävling...


Bye

Av ellen - 4 november 2007 12:36

Heeeeeelo!!!

Back in Sweden!!!

Jag har varit i London!!! Jag skrev faktiskt ett inlägg där, men jag hittar det inte här i Sverige... jaja, jag skriver nu!!!

Det var jättekul.

Dag 1:...

 ...var vi på Madame Tussauds- ett JÄTTESTORT museum där kända personer har gjorts till vaxdockor, bl. a Daniel Radcliffe-Harry Potter,  Orlando Bloom- Will Turner , en vaxdocka av Hulken (jag vet inte hur stor Hulken va men dockan var STOOOR!!!), Elvis stod där och Albert Einstain. Och måååånga mer!!!          Sen åkte vi ett JÄTTEstort "parisehjul" (fast det va nog ett Londonhjul ;D). Vi satt inne i ett "ägg" av glas och man såg jättelångt bort!!!

 Dag 2:

The London Dungeon. Ett läskit ställe där dom bl. a visade hur man torterade människor på 1600-talet. BLÄ!!!  Sen kollade vi på en kopia av Shakespears första teater och sen åt jag Fish and chips. Det var jättegott!!! Efter det gick vi till ett konstmuseum som heter TATE. En konstnär hade knackat upp en spriga igenom golvet i ett jättestort rum. Coooolt!!!

Dag 3:

Vi började dagen med shopping. Jag hittade en kofta och två tröjor. Sen åkte vi tunnelbana till Kings Kross, där de spelat in Harry Potter. Vi gick till plattform 9 3/4 och där var en bagage vagn incementad i tegelväggen!!! Hehe. Sen åkte vi till det gigantiska varuhuset Harrots.  

Vi har ätit jätte god mat, fikat på mysiga caféer och handlat mycket!!! 

Albert Einstain som vaxdocka. Han varbland dom bästa!!!


  Och här är Hulken. Min pappa är i hans hand och pappa är 1.95 lång så Hulken var stooor!!!


 Jonny Depp. Han var oxå hur snyggt gjord som helst, han såg levande ut!!!


 Plattform 9 3/4... COOLT!!!


Sprickan på TATE.


BYEBYE!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards