never give up, it's such a wonderful life

Alla inlägg den 15 juli 2007

Av ellen - 15 juli 2007 15:57

Hello igen!!


Har ni haft det bra? Jag har mycket att berätta!!


Jag, syrran, mormor, morfar och 2 av mina kusiner åkte till Stockholm.På vägen dit åkte vi ett mysigt tåg med stolar som man bara sjönk ner i... *aaaah* Vi spelade kort, läste, lyssnade på musik och skrattade en hel del!!! ;P När vi kom dit gick vi till slottet som ligger i våran huvudstad. Efteråt sitter man och skrattar åt alla japaner. De tar ju kort på allt.Jag såg en som tog 10-15 kort på ett gult-svart parasoll... VÄLDIGT intressant!!! ;D Vi fikade och gick sen till Mårten trotsig gränd i Gamla stan. Den är SMAL!!! Sedan checkade vi in på vandrarhemmet. Sen gick vi och åt en mysig middag på en resturang. Dagen därpå åkte vi båt till om Birka. Ön ska vara Sveriges första stad (???). Jag blev lite besviken. "Här låg staden Birka. Man kan tyvärr inte se något av staden. Grejerna som hittades kan inte vara här p.g.a stöldriskerna". Man såg gräs, sten och träd. Inga tecken på en gammal medeltidsstad. Fårskit fanns det också. MYCKE fårskit!!! Dagen efter det åkte vi buss till Sjöhistoriska och tittade på en Tintin utställning. Den var jättebra. Sen åkte vi buss till moderna. Mormor ville titta på Karin Mamma Andersson. Dom målningarna var mystifikusa... ;D Sen åkte vi "nästan" hem. Det blev mycke roliga grejer, intressanta grejer och skratt!!


När jag och Syrran åkte hem så hade vi våra 2 kusiner med oss. Dom gick golfkurs här i en vecka. Dom tyckte det var jätteroligt och håller nog på att leta golfset!!! :D


Nu i helgen har jag tävlat ifriidrott. Jag fick pers i alla grenar jag ställde upp i så jag är väldigt nöjd!!! 6.47 i kula, 3.62 i längd och 9.96 i 60 m. LOVE it!!!

Veckan som kommer har mamma semester så det blir nog lite utflykter och sånt.

Mamma lagar köttfärssås så det blir GOOOOD middag ikväll!!!


KRAM <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards